Voor Bedrijven

Restoview voor Bedrijven

Restoview put uit jarenlange ervaring op het gebied van informatieanalyse, informatiemanagement, kantoorautomatisering en bedrijfsvoering.

Daarnaast heeft Restoview ervaring in het bouwen, vullen, bijhouden en beheren van websites.

Hierdoor kan Restoview het Midden- en Kleinbedrijf prima met de onderstaande onderwerpen ondersteunen.

Teksten schrijven of verbeteren:

  • Veel websites en folders van enthousiaste bedrijven en ZZP-ers bevatten taalfouten. Iedereen accepteert wel een of twee typefoutjes, maar echte taalfouten zijn soms reden om de site te verlaten of de folder dicht te klappen.
  • De gedachte komt immers snel op dat als mensen hun eigen taal niet eens beheersen, de rest waarschijnlijk ook niet veel soeps is.
  • Restoview neemt uw websites, folders en andere documenten door en stelt zich daarbij de volgend vragen:
    • Spreken ze de doelgroep aan?
    • Zitten er taal- en stijlfouten in?
  • Restoview doet daarna verbetervoorstellen en herschrijft desgewenst uw teksten.

Organisatieadvies

Informatiemanagement: analyse van en advies over:

  • De informatiestromen in kantooromgevingen.
  • Het optimaliseren van werkprocessen in kantooromgevingen.
  • Het al of niet overgaan naar werken in de cloud (bijvoorbeeldGoogle Apps for Work).

Kantoormanagement: advies over en ondersteuning bij:

  • Het inrichten van de computers (niet de techniek, maar het werken ermee)
  • Het (her)inrichten van documentopslag
  • Het werken met Google en Google G-Suite (bijvoorbeeld Google Drive, Google Documenten, Google Spreadsheets, Agenda en Mail)

Administratieve organisatie: het adviseren over en het beschrijven van:

  • De administratieve organisatie
  • Werkprocessen
  • Werkinstructies
  • Gebruikershandleidingen

Websites opzetten

De vertrouwde website wordt nog steeds gebruikt voor algemene informatie, maar nieuwtjes, acties en aanbiedingen zijn verhuisd naar Google+, Facebook en Twitter.

Restoview vindt daarom dat websites niet meer zo complex hoeven te zijn als vroeger.

Ook vindt Restoview dat een bedrijf(je) een site zélf moet kunnen beheren. Dat kan doordat de techniek inmiddels zo ver gevorderd is dat er geen ingewikkelde systemen meer nodig zijn om een website op te zetten.

Met een Google-site (zoals deze) kun je heel mooie dingen doen en kun je ook als 'gewoon' mens heel goed uit de voeten.

Restoview helpt u bij de eerste stappen en zorgt er dan voor dat u alleen verder kunt.

En natuurlijk kunt u daarna Restoview altijd inschakelen voor advies, hulp en andere zaken.

Dus: Restoview praat met u over:

  • Wie uw doelgroep is.
  • Wat u met uw site wilt bereiken.
  • Welke middelen u daarvoor kunt inzetten zonder kennis van ingewikkelde technieken of systemen.
  • Hoe dit er uit kan zien.
  • Hoe u de site zelf kunt bijhouden als alles eenmaal 'staat'.

Daarna maakt Restoview een prototype in de omgeving van Restoview. Daar spelen we met opmaak, kleuren, indeling enzovoort.

Als de hoofdpunten zijn afgestemd en ingevuld:

  • Maakt Restoview voor u een eigen Google-account aan (als u dat nog niet heeft).
  • Zet Restoview voor u het raamwerk op (de basispagina's en de menustructuur).
  • Richt het de opmaak in.
  • Maakt het bijvoorbeeld de contactpagina.
  • Geeft het u uitleg over hoe u zelf inhoud, plaatje en video's op de site, op Google+ en op Youtube kunt zetten.
  • En draagt het hele systeem aan u over.

Als de nieuwe website met eventueel eventueel de Google+-pagina klaar is:

  • Zet Restoview uw domeinnaam over naar de Google-site
  • Zorgt Restoview voor het afbouwen en afmelden van uw oude omgeving.